Efektiva poziva potrošače na jednodnevni BOJKOT trgovinskih lanaca DANAS u petak 31.1.2025. u saopštenju ove organizacije navodi se da je sredinom oktobra prošle godine, Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula postupak protiv 4 trgovinska lanca, pod sumnjom da su dogovarali cene. Radi se o lancima: Delez (Maxi i Shop&go), Mercator (Roda i Idea), DIS i Univerexport.
Nekoliko godina unazad, Efektiva na svojim društvenim mrežama, objavljuje poređenje cena, kako iz regiona (zemlje bivše Jugoslavije), tako i iz evropskih zemalja. Ta poređenja pokazuju da građani Srbije, hranu i kućnu hemiju plaćaju značajno više, od potrošača u Evropi. Ono što je zanimljivo, proizvodi koji se prave u Srbiji, jeftiniji su u zemljama regiona, nego kod nas.
Kako se navodu u saopštenju Efektive, doneli su odluku da pozovu potrošače da na jedan dan (za početak), bojkotuju kupovinu u ovim lancima, kojima su priključili i LIDL, koji se takođe priklonio politici visokih cena, a često ima i cene sa obmanjujućim karakterom i lažne popuste .
Dakle, Efektiva poziva potrošače da u petak, 31.1.2025. NE KUPUJU u pomenutim lancima. Potrebno je, kako navode uzdržati se od bilo kakve kupovine, a ako je neophodna, obaviti je u malim radnjama ili na pijacama. Alternativa svakako postoji.
Oni takođe podsećaju potrošače i da kupovina u četvrtak, za naredna dva dana, ili kupovina u subotu, koja će nadoknaditi petak, obesmišljavaju ovaj bojkot!
Ovo je prvi put da potrošači rade bojkot ovog tipa. On će pokazati koliko su građani spremni da se bore za svoju egzistenciju. Zavisno od toga, možemo očekivati i neku reakciju trgovinskih lanaca ili nadležnih organa. U Hrvatskoj je, na dan bojkota 24.1.2025. zabeležen pad prometa od 47%!
Ovo je prvi korak. Od učinka ovog bojkota, zavisiće dalji potezi, kaže se u saopštenju organizacije potrošača Efektiva.