Predstavljen projekat koji omogućava uknjižbu objekata, vlasništvo lokalnih samouprava

Projekat “Upravljanje imovinom za buduće korisnike” koji je predstavljen u sali Skupštine grada Smedereva realizuju grad Smederevo i opštine Malo Crniće i Žabari, a finansira Evropska unija u okviru IPA 2014, a kofinansira republika Srbija. Ukupna vrednost projekta  je 174.500 evra od čega učešće 3 partnerske lokalne samouprave 21 i po hiljadu evra. Počeo je u januaru 2019. godine a završava se krajem marta 2020. godine.  Cilj je jačanje kapaciteta za  bolje upravljanje  i uspešniji lokalni ekonomski razvoj kao i poboljšanje efikasnosti i pružanja usluga  u oblasti upravljanja imovinom.

Državni sekretar u Ministarstvu uprave i lokalne samouprave  dr  Ivan Bošnjak koji je učestvovao na predavanju i prezentaciji, govorio je o značaju ovog projekta: “Glavni posao lokalnih samouprava jeste da odvoje prvo javno od privatnog , a onda da  svim privatnim korisnicima obezbede odgovarajuće usluge.  Naravno da paralelno sa tim kroz sistem poreza se brinu i o onom delu koji se zove javno, bilo koji segment  života da je u pitanju. Čini mi se da ovakvim uređenjem  i odvajanjem odgovornosti poslova ćemo zaista postići kvalitet i sam kvalitet će se odnositi više na uštede u dosadašnjem sistemu koji je podrazumevao i određene sudske postupke i različita propadanja imovine i nekakva prinudna iseljavanja i rušenja itd. Kada jednom  ova mreža bude popunjena na odgovarajući način,  kao društvo bićemo  još prosperitetniji i još uspešniji. Republika se svakako sprema da lokalnim samoupravama u narednom investicionom ciklusu pomogne, ali je neophodno da sve ono što se tiče dozvola, uređenja prostora i vlasništva preuzme odgovornost lokalna administracija. Za nas je kao društvo važno da na ovom  poslovima evropskih integracija i  takozvanom evropskom putu budemo što više uređeni, da novac bude iskorišćen na onaj način za koji je to predviđeno a da transparentnost rada bude dostupna svim građanima kako bi se sve eventualne zloupotrebe  sprečile i odgovorilo na ona pitanja i potrebe koje građani  očekuju. Bilo da su delovi lokalne smaouprave koji se tiču bilo privrednih aktivnosti, sportskih,  kulturnih, zabavnih i svega onoga što čini jedan život u zajednici.”

  

Krajnji korisici u ovom projektu  su gradska uprava Smederevo, opštinske uprave Malo Crniće i Žabari, zatim poslovni prostor, kao i poljoprivredni proizvođači, zatim potencijalni investitori i lokalno stanovništvo. Gradonačelnica Smedereva dr Jasna Avramović je istakla veliki značaj koji projekat ima s obzirom na to da  probleme u vezi sa upravljanjem imovine lokalna samouprava nije rešavala 70 godina unazad.

Dr Jasna Avramović : Negde oko 4000 objekata će biti uknjiženo  i vlasništvo grada Smedereva i na taj način ćemo uvećati i finansijsku vrednost  same lokalne smaouprave kroz budžet, jer kada prikazujemo budžet,  levu I desnu stranu, to će biti kapital grada Smedereva a i na taj način ćemo moći da se brinemo o tim objektima,  kako o putevima, infrastrukturi, tako i o zgradama  jer ćemo moći da ih održavamo a nadasve ćemo moći da  konkurišemo ka različitim fondovima za dobijanje sredstava. Jer za renoviranje, održavanje, infrastrukturu  i izgradnju su potrebna velika sredstva s obzirom da se grad Smederevo nalazi na 475 km2, s obzirom na to da samo do sada imamo urađeno negde oko 700 km puteva, za koja ne možemo sigurno reći da su svi u vlasništvu grada Smedereva i da su svi uknjiženi.  Imamo kao grad stotinak  stanova , u vlasništvu smo a nismo imovinu tih stanova preneli na grad Smederevo  i nismo legalizovali, tako da se godinama stvaralo naročito po mesnim zajednicama različitih objekata koji nisu uknjiženi ,  a evo ovo je sada šansa zahvaljujući  ovako jednom dobrom sistemu i organizovanosti, na kraju i sredstvima koje smo dobili, to je  oko 20 miliona dinara.  Za taj novac smo kupili dosta kompjutera i softvera, programa i naravno radili smo zahvaljujući i evropskoj uniji i Ministarstvu uprave i lokalne samouprave i Stalnoj konferenciji gradova i opština i edukaciju naših službenika i radnika, što je vrlo bitno da mogu lakše na jednostavniji način da  sve to i uknjiže. Naravno,  ono što je bitno, a to je evo ovakav vid komunikacije i prezentacije da svi građani koji imaju nekakave informacije, ili imaju problema i  imaju neka saznanja, nama jave da bi smo mogli lakše  da uknjižimo ono što pripada gradu Smederevu.”

I u opštinama Žabari i Malo Crniće projekat se privodi kraju ali se nadaju da će taj rok biti produžen kako bi se popisali i uknjižili svi objekti i komunalna infrastruktura čiji su vlasnici postale lokalne samouprave.

Nebojša Milovanović, načelnik opštinske uprave Žabari :”Što se tiče opštine Žabari ja ispred naše lokalne samouprave mogu da kažem da je gradonačelnica bila u pravu,  to je posao koji kasni, ajde da kažem nekih 70 godina. Pred nama je istorijski poduhvat , moraćemo da završimo nešto što je pre toga ili započeto da se radi ili jednostavno nije ni započeto. Mi imamo nekih 3000 objekata  niskogradnje, lokali.  Upisani su na opštinu Žabari i jednostavno sa tim ćemo morati da idemo do kraja.”

Predsednik opštine Malo Crniće  Mališa Antonijević pobrojao je probleme sa kojima se u toj lokalnoj samoupravi su” Veoma se često dešavalo da  lokalne samouprave nisu ni znale da su vlasnici pojedinih objekata i da sada mi nailazimo prilikom uknjižbe da se već neko nalazi u tim objektima i da ih je neko pre nas izdavao. To zahteva i nove odluke da novi vlasnici ili bivši ukoliko žele da ostanu u njima, učestvuju na licitaciji  i nastave saradnju sa nama. Na taj način smo shvatili da smo vlasnici i upravo je to domaćinsko poslovanje upravljanja imovinom. Mi smo dobili podršku građana i poverenje koje treba da opravdamo, da budemo dobri domaćini za vreme trajanja našeg mandata i da pokušamo da umnožimo tu imovinu ili da bude bar u onakvom stanju kakvu smo je zatekli. Ona zaista sada nije u nekom zavidnom stanju ali se trudimo da upravo ovom uknjižbom znamo šta je naše i čime raspolažemo i šta dajemo na korišćenje. Za naredni period imamo jednu jedinstvenu listu koja će služiti svima onima koji dođu posle nas.”

Program Exchange 5 sprovode Ministarstvo državne  uprave i lokalne samouprave i Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU u Ministarstvu finansija, dok  je Stalna konfrencija gradova i opština implementacioni partner.

Poslednje vesti

Leave a Comment