U prvoj polovini godine u Smederevu nije bilo ni jednog poginulog u saobraćaju, što znači da je bezbednost u saobraćaju znatno povoljnija nego u istom periodu prošle godine, izjavio je Branislav Drobnjaković predsednik Saveta za bezbednost saobraćaja grada Smedereva. On je dodao i da u pomenutom periodu nema ni teže povređenih, osim na auto putu koji nije u nadležnosti grada.
Za ovu godinu budžetom je predvideo 35 miliona dinara i 5 miliona iz rebalansa za unapređenje i poboljšanje bezbednosti saobraćaja. Tome treba dodati i oko 30 miliona dinara od naplate saobraćajnih kazni. Savet za bezbednost saobraćaja predložio je Gradskom veću na usvajanje nekoliko projekata u cilju poboljšanja bezbednosti saobraćaja. Ima i onih čija je realizacija u toku ili su već završeni. Tu se pre svega misli kako je objasnio Drobnjaković na trotoare u Karađorđevoj ulici koji se još rade i u Knez Mihajlovoj ulici koji su završeni. Takođe su postavljeni i semafor u Ulici Crvene armije, kod Bulinih voda koji kontroliše brzinu, kao i kamere u Šalinačkoj ulici.
U Vučaku se priprema kompletan projekat za poboljšanje bezbednosti saobraćaja u školskoj zoni oko tamošnje osnovne škole. Završen je i projekat za unapređenje bezbednosti i oko OŠ dr Jovan Cvijić. Na sastanku sa predstavnicima Agencije za bezbednost saobraćaja republike Srbije predstavljeni su novi sistemi merenja brzine putem kamera i putem mobilnih sistema, pojasnio je Drobnjaković i najavio da će se u narednom periodu u gradu Smederevu tim sistemom meriti i prosečne brzine između 2 mesta.
Takođe je prezentovan i moderan sistem radara koji istovremeno snima prekršaje prekoračenja brzine, što je jedan od osnovnih problema, kada je reč o nepoštovanju saobraćajnih propisa. Što se statistike tiče, Smederevo je po nekim parametrima u proseku sa republičkim, a negde i iskače iz njega, rekao je Duško Pešić, načelnik Odeljenja za prevenciju u Agenciji za bezbednost saobraćaja republikie Srbije.
Statistika pokazuje da su u Smederevu najugroženiji pešaci, od ukupno stradalih u protekloj godini njih je bilo 33 odsto, dok su 44 procenta nastradali vozači i putnici u automobilima i to mladi starosne dobi između 15 do 30 godina. Njima treba dodati i 40 odsto nastradalih osoba u saobraćajnim nesrećama sa teretnim vozilima. Takođe se manji broj Smederevaca vezuje na prednjem sedištu, 77 odsto u odnosu na republički prosek koji je 83 procenta, izjavio je Duško Pešić.
U Smederevu za razliku od drugih gradova na sreću nema stradalih biciklista, motorista i traktorista, ali je problem u odnosu na druge gradove, taj što je manji procenat vezivanja pojaseva. U Srbiji u proseku 83 odsto vazača i suvozača vezuje pojas, dok je u Smederevu taj procenat 77. Ono što je za primer ostalima i u čemu Smederevo prednjači je najveći broj kupljenih i podeljenih auto sedišta za bebe.
Međutim, i tu, kako je objasnio Duško Pešić postoji problem, jer građani i dalje ne shvataju značaj upotrebe auto sedišta.